#Projectes | Suport de la delegada de Protecció per al projecte de la promoció del bon tracte.

La promoció del bon tracte forma part del nostre compromís amb la protecció de la infància i l’adolescència. Mitjançant la Política de protecció, es garanteixen entorns segurs, respectuosos i lliures de violències.

Des de la Fundació apostem per una cultura preventiva i de provenció, oferint eines pràctiques i recursos per assegurar els drets d’infants i joves i actuar davant qualsevol vulneració d’aquests, involucrant en el procés, tota la comunitat educativa i social que es troba vinculada a l’entitat.

Volem construir una cultura centrada en el bon tracte, posant al centre la participació activa dels infants i joves, així com la perspectiva de gènere.

Per aconseguir-ho, partim d’una anàlisi dels possibles riscos que poden existir en les diferents àrees de treball i s’estableixen accions concretes per prevenir-los i reduir-los. També treballem perquè totes les persones vinculades a l’entitat —tant professionals com col·laboradores— coneguin, comparteixin i assumeixin el seu compromís amb el bon tracte.

A més, amb protocols i procediments clars per actuar davant qualsevol situació de desprotecció, definim indicadors que permeten fer-ne un seguiment i una avaluació contínua.

Què oferim?

  1. Assessorament

Posem a l’abast un servei per acompanyar les entitats i empreses de lleure a incorporar la mirada preventiva en el seu funcionament, adaptar protocols i definir actuacions en matèria de detecció i gestió de les violències sexuals a la infància i l’adolescència.

2. Formació

Oferim diferents formats de formacions amb eines teòriques i pràctiques per a la comprensió d’aquest fenomen, la capacitació per a la seva detecció i, la creació d’entorns segurs i respectuosos pels infants i adolescents.

Realitzem formacions per a la comunitat educativa, entitats juvenils o organitzacions que treballen amb infants i joves.

3. Acompanyament a l’elaboració de plans de protecció a la infància i adolescència

La Fundació Escolta Josep Carol ofereix les eines i acompanyament professional a ajuntaments o serveis públics en la creació d’un Pla de Protecció, adaptat a la realitat local i implicant els agents clau del territori.

A més, un Pla de Protecció enforteix la comunitat, dotant les professionals i les entitats de recursos concrets per abordar aquesta realitat i promovent una cultura de bon tracte.

4. Divulgació

Recollim perspectives que ens ajuden a fonamentar una proposta transformadora d’acompanyament a les violències, més enllà del les actuacions que dicten els protocols. Volem aprofundir en les conductes inadequades, especialment entre menors, tenint en compte la perspectiva feminista així com les pràctiques restauratives.

Aspirem a concretar pautes d’actuació per a l’atenció a les violències de forma coherent amb els nostres valors i aterrada al context del lleure.

Per més informació, escriu-nos un correu a: prevencio@josepcarol.cat

0
    0
    Cistella
    La teva cistella està buidaTornar a la botiga